Szavazások

Yetro - Facebook

Joomla Templates and Joomla Extensions by ZooTemplate.Com
2009 - Recitúra PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Administrator   
2012. január 19. csütörtök, 18:20

2009-ben a Youngtimerek szerelmesei Gyöngyösről indulva Egerbe jutottak némi kitérővel a Mátra és a Bükk csodás tájain.

 


 

Élménybeszámoló Süni-től a Ford Klub Magyarország fórumáról:

No hát. Sikeresen hazaértünk a Yetro túráról, beszámoló következik !

Szombat reggel 9-kor maréknyi csapatunk (Sierracornerről Toti, és kedvese iS-el, Peti8, és kedvese Mancu, valamint barátaik Sierra GT-vel, Mancu szülei Lada 1300-al, Máté és kedvese Sierrával, valamint jómagam, és nejem iS-el) megérkeztünk a gyöngyösi Tesco áruház parkolójába, a rajt színhelyére. Itt gyűlt össze az a mintegy 35 autós páros, akik nagy reményekkel vágtak neki a hétvégének.

Sikerült majdnem utolsóként érkeznünk, utánunk csak a Totalcar csapata jött, 3 BMW-vel. Ismeretlenként csak kóstolgattam a többieket, ám az már az első pillanatban látszott, jókedvnek nem leszünk híján. Ismerősökre is leltem, többetek számára ismert Mikiati személyében, aki ebben az Escortban navigált :

valamint az egyik üzletfelem érkezett eme csodás géppel :

A rendezvény lényege, hogy egy előre ki nem adott itiner szerint kell meghatározott helyeket végigjárni, valamint ellenőrző pontokon feladatokat teljesíteni. Az autók teljesítménye nem mérvadó, hiszen az egész verseny SZIGORÚAN A KRESZ BETARTÁSÁVAL történik. Ez nem is lehet másképp, mivel közúti forgalomban zajlik, valamint a szintidőtől való eltérés bármelyik irányban, büntetőpontokat von maga után.

A túra fél 10 körül indult, 3 percenkénti rajtoltatással. Sikerült már az elején összeszednünk pár percet, mivel kedvesem elfelejtett lapozni, ezáltal tettünk egy 20km-es kitérőt. :oops:

Az első pihenőig ezt a hátrányt sikerült ledolgoznom. Ezen az ellenőrző ponton (Kisnána), a helyi múzeum rejtette a válaszokat, amik nem bizonyultak túl nehéznek, ezért a szintidőből fennmaradt időt fagyizással töltöttük.

Második pontként a Siroki Vár-hoz kellett eljutnunk. Itt sajnáltam, hogy nem jut idő a várban nézelődésre (már voltam it, fantasztikus), de a tervezetben láttuk, hogy másnap bepótoljuk.

A negyedik feladat a recski "haláltábor" területére vitt minket ahol sajnos nem volt idő nézelődni, mert kicsit elcsúsztunk a szép táj miatt. Kedvesemmel eddigre jutottunk el az itiner teljes megértéséig, ezért innentől flottul mentek a dolgok. 8)

Ebéd Borsodnádasdon, egy hangulatos kisvendéglőben.

A nap utolsó ellenőrző pontja Lillafüred és környéke. Először jártam ezen a helyen, de nem túlzás, hogy szemem-szám elállt gyönyörűségétől ! Nem beszélve az oda vezető szerpentinről, ami rettentően tetszett az iS-nek, valamint jómagamnak is ! :lol:

A verseny első műszaki problémája is ide kapcsolódik. Ez a gyönyörű 944-es defektet szenvedett.

A baj azonban csak akkor kezdődött, mikor a gyári emelő eltört, az autó pedig a futóművére zuhant. Természetesen mindenki megállt azonnal segíteni. Krokodilemelő persze csak 2 autóban volt, egy Merciben, meg az enyémben. 8) Míg próbáltuk lábra állítani a sérültet, kiderült, hogy a tulaj kedvesem egykori kollegája, így már nem csak én leltem ismerősökre.

Innen utunk már a szálláshelyre vezetett, Eger városába. Ez Lillafüredtől kb 30 km, de milyen 30 km !!!!! Ralli, és hegyiverseny futamok színhelye ! Elég annyi, hogy többünk fekete első felnikkel ért célba. 8)

Vacsora a Szépasszony Völgyében került tálalásra, mefelelő mennyiségű borral körítve. Eme elfoglaltság gyakorlásában az sem gátolt senkit, hogy reggel 10-re volt az indulás betervezve. Itt csatlakozott hozzánk egri lévén a Sierracornerről Caterlaca barátunk, aki csak növelte az est színvonalát. Fantasztikus beszélgetések, sztorizgatások, később nótázgatások vették kezdetét. :drunken:

A Totalcar csapatával is összefutottunk hazafelé, ők épp rögtönzött tankcsapda koncertet tartottak egy benzinkúton :

A mai reggel elég nehezen indult, csak nem akart 10-re összeállni a társaság. Nagy nehezen elindultunk egy városnéző kőrútra, konvojban. A hétvége egyetlen szervezési hiányossága itt mutatkozott, hiszen rendőri felvezetés nélkül az oszlop kettészakadt, majd a hátulja jól el is tévedt. Emiatt késve érkeztünk a Siroki várhoz (ismét) ahol a fejfájós, lelassult csapatot geocaching (vagy mi a szösz) feladat várta. sikerült is a megadott másfél órás szintidőre rálapátolnunk, még vagy egy fél órát... :oops:

Délután a vár tövében lévő étterem várt minket ebéddel, és eredményhirdetéssel. Sajnos csapatunk nem jutott díjhoz, ám maga a verseny, a táj, mindenért kárpótolt.

Jövőre a szervezőktől két félét hallottam, az egyik, hogy Siófok környéke lesz a célzott terület, a másik, hogy esetleg a határon túlra is átkalandozna a túra, de lehet, hogy mindkettő. Aki esetleg kedvet kapott, az a

http://www.yetro.hu

oldalon informálódhat, illetve a kérdésekre szivesen válaszolok. Az általam készített képek itt láthatóak :

http://kep.tar.hu/suni25/50637777#2

Ebéd után "szabadfoglalkozás" gyanánt Totival újra felautóztunk a szerpentinen Lillafüredre, miskolci lévén megmutatta a helyi nevezetességeket, majd elbúcsúztunk egymástól. Indulás előtti pillanat :

Végezetül a településlista, aki akarja nézze végig térképen :

Gyöngyös
Abasár
Markaz
Domoszló
Kisnána
Tarnaszentmária
Sirok
Recsk
Mátraderecske
Mátraballa
Pétervására
Bükkszenterzsébet
Tarnalelesz
Szentdomonkos
Borsodnádasd
Balaton (nem az !!!)
Bükkszentmárton
Bélapátfalva
Szilvásvárad
Nagyisnyó
Dédestapolcsány
Mályinka
Lillafüred
Felsőtárkány
Eger

Hogy autóról is essen szó, az iS a hétvége mintegy 650 km-ét mukkanás nélkül teljesítette !!!

Szállás :
http://www.motelbotax.hu

Vacsora :
http://www.szepasszonyfogado.hu

Vasárnapi ebéd :
http://www.hunoretterem.hu

Ezúton is seretném megköszönni a Yetro csapatának áldozatos munkájukat. Mi jövőre biztosan ott leszünk !


 

Koncz János beszámolója a TotalCar Belsőség című blogján, valamint a hozzá kapcsolódó blog-postok.

Youngtimernek nevezzük azokat az autókat, amik nem elég öregek ahhoz, hogy oldtimerek legyenek. Természetesen ezek között a harminc évnél fiatalabb szerkezetek között is szép számmal akadnak szeretett-féltett, tulajdonosaik által körülrajongott darabok, egy Alfa Romeo GTV-t vagy egy Ford Caprit kevesen dobnánk ki az ágyunkból.

A szerelemes andalgáson gép és ember egybeforr ezt a célt szolgálják a Yetro túrák, amikből a múlt hétvégén megrendezett idei immár az ötödik volt. Tekintettel a bődületes világgazdasági válságra, a szervezők, Ragoncza Ádám, Groll Róbert és Turbék Gergely a recesszió tematikájára fűzték fel a kétnapos jövés-menés közben végrehajtandó feladatokat. Gyöngyösről indult a több mint 200 kilométeres túra szombat reggel nyolckor, és a késő délutáni egri befutóig több játékos feladatot és agyerőltető fejtörőt kellett megoldani a Mátra és a Bükk kanyargós szerpentinjein kijelölt állomásokon, például a kisnánai és a siroki várnál. Az egri bázison kaptuk el a csapatot, ahol gyors fotóleltárt készítettünk a túragépekről, és a szervezőktől megtudtuk, hogy harmincöt autó indult az idei túrán. A VW Bogártól a Porsche 944-en át a Chevrolet Corvette-ig terjedő típuspaletta széles és színes, mint az fotóinkon is látható. Este is várt még egy feladat a résztvevőkre: annyit kellett enniük és inniuk a Szépasszonyvölgyben, amennyit csak bírtak. Érdekes módon erre a programra a többség szeretett autója nélkül indult el…

Másnaposság ellen állítólag a legjobb szer a geocatching, azaz különféle célpontok megtalálása gps-készülékek segítségével a megadott koordináták alapján. Vasárnap délelőtt tehát ezzel múlatta az időt a csapat a siroki vár körüli erdős-rétes területen. Yetro Túra természetesen lesz jövőre is, és attól tartok, újabb tematikát sem kell keresni hozzá - a recesszió lesz a barátunk 2010-ben is…

 


BartiS2 videója

 

 


A Rattenschule csapat videoja

Yetro 2009 - Lancia Y10 from Gyorgy Bolla on Vimeo.

Módosítás dátuma: 2012. január 26. csütörtök, 14:36
 

Ki olvas minket

Oldalainkat 69 vendég böngészi