Szavazások

Yetro - Facebook

Joomla Templates and Joomla Extensions by ZooTemplate.Com
2006 - Mátra túra PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Administrator   
2010. május 30. vasárnap, 10:01

Beszámolók


Ezeket írták rólunk:

Tóth Csaba (alias Matiz) cikke a Mátra-Túráról
:

Yetro Mátra-túra 2006, a Wartburgos szemével :)

Az indexen rendszeresen követem a Youngtimer topicot, már a tavalyi találkozóra is szerettem volna eljutni, de ez sajnos nem jött el. Idén, a nagyobb, két napos rendezvényt már semmiképpen sem akartam kihagyni, feleségemnek is megtetszett a dolog, egy barátomat is sikerült elcsalni '79-es 1-es Golfjával, szóval kezdődhetett a móka! A túra előtti hetekben egy TV promóra mentünk fel az RTLKlub elé pár öreg vassal, itt is volt némi fotózkodás, beszélgetés, jól múlattuk az időt. Közvetlenül a túra előtti délután természetesen nekünk is az autó rendbetételével telt el, minden tiszta legyen. Másnap optimista módon szerszámok és mindenféle Wartburgos pót-pót-pót alkatrész nélkül indultunk fel Budapestre. A ballagások miatt szép kis dugók alakultak ki, épp, hogy odaértünk, már osztották a rajtszámokat. Rajtolás előtt még volt idő végignézni a mezőnyt, és fotózni, és végre IRL megismerkedni azokkal, akiket eddig csak a topicból nick alapján ismerhettem. A rajt körül némi bonyodalmat okozott a közeli filmforgatás, és igazi vidékiként majdhogynem egy eltévedést is összehoztam, szerencsére Laci (a Golffal) a PMR segítségével útba igazított. A túra első szakasza még borongós időben telt, de jó hangulatban. Minden feladatnál találkoztunk pár versenyzővel. A hegyi szakasz sajnos nem kimondottan a Wartburg terepe, bár erre felkészülve a sík részeken próbáltunk sietni, hogy amit a Mátrában vesztünk, kiegyenlítődjön (nem jött be, erről később). Gyönyörű tájakon haladtunk át, és az utak sem voltak túl rossz minőségűek. A szervezés profi volt, mindenütt vártak már, minden flottul ment, ezt minden állomáson megállapítottuk. A hegyi szakasz legfelső állomására sajnos már kettes-hármas sebességfokozatban mentünk fel, nem volt szívem jobban taposni az öreg Wartyogónak...

Lefelé viszont a kupplung nélküli váltás és a szabadonfutó adott más élményt, mint egy "hétköznapi" autóban :)

Gödöllőre visszaérve elkövettük egy hibát, a feladatlapot a végére hagytuk. Mivel eddig méréseink, tippjeink szerint tűrhető időt futottunk, itt úgy döntöttünk, hogy félreállunk és kitöltjük a feladatlapot, és úgy indulunk a végállomásra. Sajnos nem kellett volna, jócskán rávertünk ezzel a szintidővel, mire kitöltöttük, átnéztük és beértünk. De hát játék, nem a győzelem, hanem a részvétel a fontos :) A gödöllői végállomáson a parkolóban lassan gyülekeztünk, ahogy egymás után futott be egy-egy új versenyző, úgy gyűltünk köré beszélgetni, fényképezni. A büfé már javában üzemelt, és a retro - játékokkal is játszotunk (igazi telitalálat volt!).

Este a koncert és a hús-sütés közben nagyon jó bulihangulat kerekedett. Mi nem tudtunk végig jelen lenni, lassan haza indultunk.

A második napi programok végig a gödöllői helyszínen voltak. Bár igyekeztünk korán kelni, ez azonban az eloző nap estéje miatt nem nagyon sikerült, de azért 9 után megérkeztünk. Az autók kifogyhatatlan témát adtak a beszélgetéshez és a fotózáshoz :) Majd megkezdodött az 1/100-as. Számomra ez volt az egyik legérdekesebb feladat, és így utólag elmondhatom, hogy nagyon jó volt, remélem a következőben már több ilyen lesz! Az első időnk talán a második legjobb volt, de sajnos ez csak a próba volt és másodszorra győzött az izgalom és rendesen elrontottuk. Nem bántuk, a játék tetszett, mindenkinek, és ugye az Alfetta az Alfetta :)
Az ebéd és az eredményhirdetés után búcsúzkodtunk, és a mielőbbi viszontlátás reményében indultunk haza.



Mviking beszámolója az Alfeta.hu-ról:

A rajt elõtti nappal kezdeném a történetet. Az udvaron pöpec módon lezsírozva frissen leültetve állt a paripám, természtetesen csurig (ez azért lényeges, mert GTV6 tankja van az enyémnek) tankolva.
Izgultam, hogy bírni fogja é a gyürödést, hát kihoztam egy tesztkörre.
Jól sikerült, kb. 2 kilóméter megtétele után a púpús aszfalton felütöttem a kipufogót. Nem részletezem, de eltört mind a két kipuff leömlõ öntvényem.
Ott álltam a nagy magyar valóságban kipufogótlanúl.
...és most honnan a bánatos faxból kerítek leömlõt péntek délben 82-es GTV-hez?
Boltban kizárt, hogy legyen. Maradnak a cimbik....telefon.Haver mondja-van neki két garnitúra Tömítés új nincs, majd pasztával a régi, csak kibírja a hétvégét. Irány a szerelõhõz, mert közben dolgom 1000, csinálja gyorsan gyorsan. Estére kész a vas, alvás alig várom a holnapot!

A rajt napja! Tökéletes minden klappol. Pesten öröm látni a rengeteg GTV-t 6db.-ot számolok össze, de nem mind idúlt a versenyen. Valaki meg is jegyzi:-Némán mennyi GTV! Ing válaszol:-Népautó, persze vihogunk. Közeleg a rajt pillanata, Remetéért külön izgulunk az itinert nézve, merthogy nem müxik a kilóméterórája.
Elrajtolunk, Silversurfer kollegával az elsõ feladat utáni 5 kilóméteren négyszer találkozunk szembe, na ez jól kezdõdik. Késõbb gyakorlatilag egymást kerülgetve abszolváltuk a távot. Mátrában egy jobbos kifordulásnál a bal elsõ kerék becsúszott a beton vízlevezetõ árokba, tolta a hátsókerék egy kicsit a betonon a hasát a gépnek aztán kiugrott a sima aszfalra. Sauval talákoztunk a gyertyatekerõ erõpróbán, a Mátra sportkocsi pörgeti magát!
Hatalmas aprókavicsos parkoló már forogtunk is parkettán a GTV-vel. Sau mondja még 1X, most veszi videóra, pechjére szélirányba áll
Kíváncsi vagyok a porfelhõtõl mi látszik? A hajsza fojtatódik a parádsasvári hegyifelfutó tükörsima betonján, szinte fejbõl tudom supermotoval 1000X megcsináltam oda-vissza. Kár, hogy a végére elfogy teljesen a fék, fölforrt a régi dot 3, elég érdekes így hegyrõl le közlekedni. Ja és a kilóméteróra se mutat semmit, már kezdek elkeseredni mikor pihenõ következik. Mûszerfal szét-össze, hála istennek kontakthiba volt, és a hosszúra sikerült pihenõ után a fék visszahült, és üzemel. A feladatokból szinte alig maradt, a hegyen Halesszal vívunk, már néhol kilincsel elõre fûzöm a kanyarokat, de csak kicsit marad le. A végén jót nevettünk a veszett tempón, egyikünk se hagyta magát

Az elsõnapi célban hideg sör és cimborák várnak, megjön Silver és végül befut Remete is. Sírvaröhögve tárgyaljuk a nap eseményeit.
Na ennél a pontnál nagyon bántam, hogy csak 1 napra jöttünk.
Holnap miskolci talit kell levezényelnem, így hát aligátor vezet és lépünk haza.

Köszönet a rendezõknek a szervezésért, a remek útvonalért, a fincsi rostélyos húsokért.

Jövõre, veletek, ugyanitt

ui:
az elsõ nap céljában megnéztem az olajszintet, max-on volt
a Yetró-n mért átlagfogyim pedig 12,5

Oláh Zoltán (P2) beszámolója a ClassicCars.hu és a Taunus Magazin lapokon:

Yetro Mátra Túra youngtimer rally
2006. május 6-7.
Budapest - Mátra - Hatvan - Gödöllő


MÁTRA-TÚRA. 2006. május 6, reggel 9 óra, Felvonulási tér, a Youngtimer rali kezdete. Sok-sok meseszép nosztalgiaautó sofőrje és utasa várja, hogy a felbögő motor repítse öket térben és idöben. A tér a Mátra hegység, az idö 1986!

Kedvenc internetes fórumomon, a taunus.hu-n hallottam előszőr a Yetroról. Meg is néztem, hogy mi ez. Rögtön szembetűnt, hogy micsoda rést próbál betölteni ez a túra, ugyanakkor mivel már voltam hasonló rendezvényen, némileg kételkedve fogadtam a youngtimer autók szintidős rally versenyét, mert semmi nagy hűhó, gyanúsan olcsó, egyáltalán mit tudnak nyújtani ennyi pénzért, mikor ennél sokkal drágább túrákról is sokan savanyú szájízzel térnek haza. De hát ennyi pénzért tényleg nincs mit veszítsen az ember. A túra legkeményebb anyagi vonzata az üzemanyagköltség. Éppen volt egy szabad hétvégém, hát beneveztünk, így legalább kocsikázunk egy jót és látunk néhány - számomra - szép autót. Leginkább ezért tölt ki egy nagy űrt, mert olyan autókat vonultat fel, amiket szinte mindenki tűzzel vassal írtani próbál, amin a hivatalok részéről meg sem lepődök, de amikor a veterános társadalom csak fanyalkodva beszél róluk, akkor elgondolkozom, hogy honnan lesz a következő generációs veterán utánpótlás.

 

Youngtimer Mátra TúraSzombaton reggel egy útlezárás miatt kicsit megkésve érkeztünk a Felvonulási térre, ahol már jócskán gyülekeztek az autók. Az első kellemes meglepetést a sokszínűségük okozta. Nemsokára rajtszám és itiner átvétel, majd sorakozás a rajthoz. Spontán sorakozás és nem sorba rendezés több tíz rendező által, mindenféle kritériumok szerint. Ennek ellenére semmiféle tolakodás, nézeteltérés nem volt. Mi is beálltunk szépen a sorba, kinek ahogy tetszett és zökkenőmentesen ment az egész.

 

Youngtimer Mátra TúraEz a zökkenőmentesség szerencsére a szombati verseny egészére kitartott, valószínűleg azért is mert sikerült nagyon jól, szinte "just-in-time" rendszerben megoldani a közel tucatnyi ötletes, nem banális, ugyanakkor kivitelezhető feladatot. Talán az egyetlen apróbb fennakadás egy tönkrement pumpa volt, amit rögtön pótoltak is.

 

Az itiner külön dicséretet érdemel, pontos volt, könnyen értelmezhető, az útvonal is nagyon jól meg volt tervezve, mintha csak valami profik szervezték volna és nem is a második - a versenyt tekintve első - probálkozás lett volna összerántani a youngtimeres társadalmat. Az egyik feladat, amely szerint fel kellett írni az érintett településeket - pontosan 30-at - külön segítség volt az itiner pontos visszaellenőrzésében és hogy véletlenül se unatkozzunk közben, egy tesztlapot is ki kellett tölteni a 80-as évekre utaló kérdésekkel, illetve válaszokkal.

 

Youngtimer Mátra TúraKéső délután érkeztünk meg Gödöllőre, a célállomásra, ahol mindenki izgatottan próbálta megbecsülni, hogy mennyire sikerült eltalálja a szintidőt. Ez szintén egy izgalmas pontja volt a versenynek, hogy nem egy előre megadott szintidőt kellett autózni, hanem meg kellett saccolni, hogy a kresz betartásával mennyi idő alatt lehet teljesíteni a távot.

 

Miután elfoglaltuk a szállásainkat, kihasználva az egy-két órát napnyugtáig, egy jó hideg sör társaságában mustrára vettük egymás gépsárkányait, majd nekiláttunk a kiérdemelt vacsora elfogyasztásának. Mikor már kellően bemelegítettünk a bulira, megérkezett Sípos F. Tamás is, aki nagyon jó hangulatot teremtett esti koncertjével.

 

P2 (aka. Oláh Zoltán)

 





Az Index YOUNGTIMER topic látogtói:

tatrafan
Isteni a "pálya"! :-))) Nem tudom ki szervezte ezt, de missziót teljesít. Plusz olyan jó képeket csináltam, hogy húha

Yogi
Mi már meg is jöttünk - a Szent Forma1 meg anyák napja...
Nagyon jó volt, gyönyör útvonal, profi szervezés, jó hangulat, meseszép autók, plusz egy 613 végre élöben. Kár, hogy a feleségemnek már nem tudtam megmutatni.

Matiz
Mi is megjöttünk, de mi megvártuk a végét :) Nagyon nagyon jó volt, a várt 100% helyett legalább 150%, gyönyörü helyeken autóztunk, jól bírta az öreg vas de azért a szintidöre rátettünk jó 40 percet! :D Lett yo sok fotó, majd késöbb.

Hammer
Mi is hazaértünk. Szuper volt! Köszönjük!

cyd
Már hazaértünk mi is. Nagyszerü volt és még az idöjárás is kegyes volt hozzánk. Köszönet a jó szervezésért.

TOMPO-1
Mi is hazaértünk, de mi nyertünk is :))) A program tényleg jó volt, remélem mindenkivel találkozunk szeptemberben is!
Tompo, Timcsi

RÉMES

Mi is megjöttünk. Minden a legnagyobb rendben.
Gratulálok a szervezöknek.
Nagyon szép élményekkel jöttünk haza.

Sabc
Na sziasztok, befutott a béjemwés-brigád is!
mint már említettük, mi abszolút nemnormális módon elkezdtük hátulról oslvasni az itinert, és arra mentünk haza, amerröl jöttünk! :))))
Na persze egyes szakaszok kimaradtak, de a nagyja, és a lényeg, a mátrai szerpentin, a "Pikes Peak" azért megvolt. :) Megyek is új gumikat és új féket venni az autóra. :)
Fergetegesen jó volt a tali, egy gondja volt: rövid. :)
Nagyon örülök, hogy ennyi embert és autót megismerhettem, köszönöm a lehetöséget, hogy vezethettem Mercedest és Saabot. mostmár tudom, milyen finoman csukódik a Wartburg ajtaja, láttam V4-es Matrat, vezettem Alfettát, láttam és hallotam GTV-t, tudom, milyen az igazi kemény koszos terepjáró ;), megtepasztaltam, hogy a Caprisok alkoholos befolyásoltság alatt beszólna, de csak finoman ;), tudom, hogy a Maseratisok a Sipos F. Tamás Fan-Club alapítói és oszlops tagjai :))))), és tudom, hogy a C-Ascona a világ legjobb autója, az A8-as Audi sehol sincs! Egyesek tudják ám, miröl van szó! ;)))))
Tausokat és a BMW-seket régi ismerösként üdvözölgettem, Acsi nagyon jó az új vas :), cyd veled meg kimaradt a próbaút végül, de nem úszod ám meg! ;)
Végül, de nem utolsósorban nagy nagy respect és kézfogás a szervezöknek, az Alfás különítménynek, és kézcsók a kisegítö személyzet hölgy tagjainak. ;)

Ákos 72
Sziasztok!
A hétvégi YETRO verseny minden szervezöjének és közremüködöjének GRATULÁLOK! Nagyon tetszett a verseny! Látszott a rendezvényen, hogy nagyon sok munka volt a megszervezésében és nagyon lelkes és lelkiismeretes csapat csinálta. KÖSZÖNÖM!
Ákos

Hooshee
Akkor bejelentkeznék én is :)
A "Vezérkari jármü" ahogy Saughassy kollega elnevezte bemutatkozott :)
elöször is még egyszer hatalmas taps és hurrá a szervezöknek, profi munkát végeztek.
Másodszor is rosseb a szintidöbe :) Röpke 30 perccel voltunk csak gyorsabbak, pedig totál vánszorgásnak tünt helyenként a dolog :)
Megyünk legközelebb is :)

Taunus75
Kiraly volt a buli! Jo volt a tura, tok jo az itiner es a feladatok is. Grats a szervezoknek! (meg az idojaras felelosnek!) Jovunk maskor is ;-)
Fotokat probalom feltenni, de dadog a tar.hu. Szolok, ha fenn lesznek.
Rendszamokat en sem maszkoltam ;-) (enyem is maradhat)

Sabc
Vaze, milyen jó társaság jött össze. :)
Asszem, nagy nagy hálával tartozunk az Alfás brigádnak, hogy ezt így összehozták!!

kis_cserkész
Üdv mindenkinek. Sajnálom,hogy nem lehettem lent Gödöllön de majd legközelebb

Módosítás dátuma: 2012. január 26. csütörtök, 15:45
 

Ki olvas minket

Oldalainkat 28 vendég böngészi